ارشانارشان، تا این لحظه: 12 سال و 6 ماه و 4 روز سن داره
آرتانآرتان، تا این لحظه: 7 سال و 2 ماه و 17 روز سن داره

ارشان و آرتان خان جان هدیه های آسمونی

سفرنامه نوروزی- سال 92

1392/2/7 10:36
نویسنده : مامان ارشان
583 بازدید
اشتراک گذاری

http://roshd.nit.ac.ir/images/news/97c8aac2f2cf430.jpg

سلام به همه دوستای خوبم که از وب من بازدید می کنند.

سال 92 بر همه مبارک

ما طبق رسم همیشگی خانواده، برای تحویل سال نو به شهر بوشهر زادگاه پدری رفته بودیم.  البته از دوم اسفند 91 یعنی 1 ماه قبل از سال جدید به بوشهر رفتیم. جاتون خالی خیلی خوش گذشت.

عکسهای سفرمون را هم براتون گذاشتم.عینک

سال تحویل در  خونه پدربزرگ - بوشهر

 هنگام تحویل سال مثل همیشه عموها، عمه ها و بچه ها و همسرانشون همگی دور سفره هفت سین در خونه پدربزرگ جمع شدیم.  مامان فریبا آش رشته درست کرده بود. بقیه سفره هفت سین را آماده کرده بودند.  عمو رسول مثل همیشه دعای تحویل سال رو خوند و برای همه دعا کرد (امیدوارم دعاهاشون مثل همیشه برآورده بشه) بعدش آقا حسن پسرعموی خوبم قرآن خوند و فضا حسابی معنوی شد.  بعد از شلیک توپ تحویل سال هم که دیگه معلومه ........  چه ماچ بازاری شد!!!!!!!..........ماچماچماچماچ

 

کوههای زیبای استان

استان بوشهر، زادگاه پدریم واقع در جنوب کشور عزیزمون ایرانه با طبیعت خاص خودش. زمستون های خوش آب و هوا و تابستانهای بسیار گرم و شرجی با مردمانی بسیار خونگرم و مهربون.  از اینکه اصالتاً بوشهریم خیلی به خودم می بالم.

یکی از جاذبه های استان بوشهر، کوههای زیبا و البته گاهی عجیب اونه. مامان فریبا با تخیل خودش هر کدام از اونها را به چیزی شباهت می ده مثلاً بعضی ها را به حیوانات شباهت می ده که چند نمونه اش را در پایین می بینید:


به نظر مامان، این کوه شبیه کله شیر ماده است.متفکرمتفکر

 

این کوه را هم به فوک یا شیر دریایی شباهت می دهمتفکر

 

بالاخره کوه مورد علاقه مامان، کوه سگی


این دو نما، نماهایی از کوهی است که به نظر مامانی شبیه سگ است.  البته یک باستان شناس می گفت که این کوه شبیه اردک است اما مامان اصرار داره که این کوه شبیه سگه. حالا دو عکس از دو نمای این کوه را قرار داده تا شما قضاوت کنید که کوه شبیه سگ است یا اردک؟

امسال به خاطر علاقه مامان به این کوه که در 40 کیلومتری روستای پدریم قرار داره، بابایی ما را تا نزدیکی کوه برد.  مامان خیلی خوشحال بود و دور تا دور کوه را گشت تا همه جای کوهش را دیده باشد. 

 

 خان جان و آشنایی با طبیعت و جانوران

مزرعه سبزی

 

خان جان در کنار مرغها

 

شانه به سر در حیاط خانه پدربزرگ

 

من عاشق بره ها و بزغاله ها هستم

 

اما از سماجت اردک کوچولو که همش دنبالم می دوید خوشم نیامد

در این سفر من با طبیعت مثل مزارع، باغها، رودخانه ها، چشمه ها، درختان، دریا و حشرات و حیوانات زیادی مثل چهارپایان، پرندگان و ... آشنا شدم.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)