ارشانارشان، تا این لحظه: 12 سال و 5 ماه و 28 روز سن داره
آرتانآرتان، تا این لحظه: 7 سال و 2 ماه و 10 روز سن داره

ارشان و آرتان خان جان هدیه های آسمونی

سفر به دماوند- شهر ییلاقی آبسرد

1395/7/2 17:57
نویسنده : مامان ارشان
459 بازدید
اشتراک گذاری

اواخر شهریور به پیشنهاد بابایی برای تغییر آب و هوا سفر کوتاهی به شهر دماوند و آبسرد داشتیم.  دماوند خیلی به تهران نزدیکه ولی برعکس تهران، آب و هوای بسیار تمیز و خوبی داره. درب و پنجره را که باز می گذاشتیم دیگه نیازی به کولر نبود

با خودم فکر میکردم که چقدر داشتن خونه ویلایی خوبه.  بچه توی حیاط بازی کنه، چایی تازه دم را توی حیاط و روی تخت بخوری و از زندگی لذت ببری.  واقعا توی آپارتمان های امروزی بچه ها خیلی اذیت می شن.

پسرکم هم خیلی توی حیاط بازی میکرد و شاد بود

 پارک شهر آبسرد-  شکلک های خان جان

چشمه اعلاء در شهر دماوند

جای بسیار زیبا و سرسبزی بود با چشمه ای خنک و گوارا (آب چشمه قابل شرب بود) البته من که هیچوقت جرات نمی کنم از آب چشمه بنوشم هرچند کنار چشمه روی تابلو زده بود که آب آشامیدنی است

آب چشمه بسیارزلال بود و از طریق آب نماها و کانالهایی به پایین هدایت می شد.

عزیز دلم اونقدر توی آب بازی کرده بودی که همش نگران بودم که شب پا درد بگیری اما چون اولین باری بود که داخل آب رودخانه ای می رفتی چیزی نمی گفتم و خودم هم گاهی پاهام را توی آب می گذاشتم و لذت می بردم. هرچند بخاطر نی نی خیلی مراعات می کردم.

ژست های گل پسرم موقع عکاسی.

هرچه بزرگتر می شی، شیطنت هات هم بیشتر می شه. بابایی هم کلی کیف می کنه و میگه: بچه م خیلی بانمکه به خودم رفته محبت.  بله دیگه هروقت بامزه هستی و باهوشی و کارهای خوب میکنی به بابات رفتی و بچه ش هستی ولی هر وقت سر ناسازگاری داری یا کارخرابی می کنی به من میگه: میبینی بچه ت چکار ها می کنه عصبانی؟

کنار بوستانی نگه داشتیم تا کمی خیار مزرعه و ذرت بخریم. از بچه هایی که فروشنده بودند خواستم اجازه بدهند تا خودت ذرت بچینی و با بوته های خیار و ذرت آشنا بشی. اونها هم با خنده می گفتند: بچه تهرانیه دیگه تا حالا بوته سبزیجات و ... ندیده.قه قهه منم گفتم: درسته چون ارشان بچه شهره این چیزها را ندیده اما بجاش ارشان هم چیزهای زیادی دیده و بلده که شما ممکنه ندیده باشید. البته ما همیشه سعی می کنیم که ارشان را با طبیعت بیشتر آشنا کنیم. بله دیگه اینها تفاوت زندگی شهری و روستایی هست.

اینم بلال هایی که خان جان زحمت چیدنش را کشید. با لیموی تازه وای که چقدر چسبید

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)