ارشانارشان، تا این لحظه: 12 سال و 5 ماه و 28 روز سن داره
آرتانآرتان، تا این لحظه: 7 سال و 2 ماه و 10 روز سن داره

ارشان و آرتان خان جان هدیه های آسمونی

ارشان و کشفیات ریاضی

1395/6/21 18:23
نویسنده : مامان ارشان
279 بازدید
اشتراک گذاری

یکروز که دراز کشیده و مشغول استراحت بودم، خان جان هم با وایت بورد و ماژیک هاش مشغول بود.  به من گفت مامان ببین اعداد را نوشتم

خیلی جالب و عالی از یک تا ده را به انگلیسی و زیر آنها به فارسی نوشته بود.

تشویقش کردم که انقدر با دقت و باهوشه

بعد گفت مامان اما بنظرم اینطوری درست تره

گفتم چرا اینطوری؟ گفت وقتی یک، یدونه دندونه داره و دو، دوتا دندونه داره و سه، سه تا دندونه داره پس چهار هم باید چهارتا دندونه داشته باشه الی آخر

البته در اعداد انگلیسی یک نکته ظریفی وجود دارد

نتیجه تصویری برای شکلک های ریاضی

اما در اعداد فارسی نمیدونم چه قضیه ای وجود داره

کلی به این حرف و ایده ش خندیدم و گفتم مامان اینطوری سخته چون هر عددی را بخواهیم بخونیم مثلا عدد هفت را، باید بنشینیم و دندونه هاش را بشمریم پس بهتره همون طوری که قبلا ابداع شده اعداد را بنویسیم

نتیجه تصویری برای شکلک برای اعداد فارسی

اینم از سوالات جالب بچه گانه

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)