ارشانارشان، تا این لحظه: 12 سال و 5 ماه و 30 روز سن داره
آرتانآرتان، تا این لحظه: 7 سال و 2 ماه و 12 روز سن داره

ارشان و آرتان خان جان هدیه های آسمونی

خان جان در خانه و آشپزیهای مامان فریبا

1394/8/20 13:53
نویسنده : مامان ارشان
870 بازدید
اشتراک گذاری

رفت و آمد بابایی به اهواز و روزهای تکراری ما.

اکثر روزها خونه عزیز جون هستیم و آخر هفته ها که بابایی برمیگرده تهران، یک سری به خونه مون می زنیم. بابایی به کارهاش میرسه و من و ارشان هم وقت گذرانی می کنیم.  من با آشپزی برای خان جان و بابایی و انجام کارهای خونه خودم را سرگرم می کنم. خان جان شکمو هم از غذاهایی که براش درست می کنم لذت می بره.

البته وقتهایی که میگو می پزم، نصفش تا قبل از اینکه برسه سر سفره توسط خان جان و بابایی همونطوری داغ داغ خورده می شه

لقیمات

ته چین پلو جون

لازانیا جون

ژله آفتابگردن جون

آش رشته جون

ماکارانی جون

کبه جون غذای عربی

کتلت میگو جون

میگو سوخاری جون با سبزی پلو

قیمه بادمجون

کیک مرغ جون

عدس پلو جون

حلوا جون

سالاد اولویه جون به سبک خرد شده

اول سالاد الویه به صورت خرد شده وارد ایران شد بعدها به صورت له شده که من نوع اول را خیلی بیشتر دوست دارم. اینم بدون سس برای بابایی

لوبیا پلو

میگو بلوی خوشمزه با ته دیگ میگو

موادش: پیاز نگینی را تفت داده بعد میگو ها داخل آن ریخته باز تقت دادم سپس چند حبه سیر به همراه گشنیز خرد شده را آخر سر اضافه کردم که زیاد تفت نخوره به همراه ادویه جنوبی، فلفل و دارچین و رب گوجه. بعد لابلای برنج آبکشی شده دم کردم. 

اینا هم ترشی لوبیا و شور بامیه هستند

ته چین پلو جون

سوپ شیر (سوپ سفید)

جوجه حلزونی

کشک و بادمجون

ژله رولی

سالاد الویه

 

 

تو هم با نقاشی کردن و اسباب بازیها و کتابهات مشغولی.

اینم مورچه هایی که از خودت و ذهنی کشیدی

الحق که نسبت به سنت نقاشی های زیبایی هم می کشی و خیلی خلاقی

اینجا هم مامان را کشیدی و یک گربه

اگه من بیحوصله باشم با شکلک در آوردن سعی در خندان من داری

ماه محرم هم خونه عزیز جون بودیم

وقتی بهت میگم بایست تا ازت عکس بگیرم، زود ژست می گیری

شام غریبان

قربونت برم دوست و همراه همیشگیم

پسندها (1)

نظرات (0)